Welkom!

Allereerst, welkom op mijn blog.
Mijn naam is Bas Boudewijn, ik kom uit Den Haag en ik ben een eerstejaars student aan de School voor Journalistiek (SvJ) in Utrecht.

Bij deze dan ook meteen de eerste rede dat ik dit blog begin, ik moet en wil meer gaan schrijven! Ik gebruik natuurlijk al langer andere sociale media zoals bijvoorbeeld Twitter (@basboudewijn) om mijn mening te uiten, maar ik heb gemerkt dat 140 tekens vaak te weinig zijn om een verhaal goed over te brengen. Dit probleem en het feit dat ik al schrijvend goed grote hoeveelheden frustratie of enthousiasme kan vrijlaten hebben mij er toe gezet deze prachtige pagina te beginnen.

Dit ben ik!
© Marieke Bevers. Misschien wel mijn enige goede foto ooit.

Waar wil ik dan zo nodig over schrijven? Sociale kwesties, politieke kwesties, nutteloze kwesties maar vooral muziek! Muziek is mijn leven. Ik luister veel muziek, héél veel, van The Cult tot Taylor Swift en van Eddie Vedder tot De Jeugd van Tegenwoordig, als gaat over muziek ben ik geïnteresseerd. Ik maak ook muziek of in elk geval iets wat er op lijkt, daar ga je als het een beetje goed loopt ook vaak genoeg stukken van terugzien en horen op dit blog. Ik speel gitaar en zing en ben momenteel op zoek naar een band, ook schrijf ik zelf nummers maar daarover later meer!

Een ander onderwerp wat meervoudig terug gaat komen op dit blog (Ik begin me nu al te ergeren aan het woord.) gaat zijn mijn studie aan de svj. Als eerstejaars is alles aan dit avontuur nieuw voor mij, van het uiterst gezellige Introkamp en het Bootfeest tot de su-per-lang-e bussen naar de Uithof en hoorcolleges en werkgroepen! Een nieuw avontuur zorgt voor nieuwe ervaringen en misschien wel een veranderende kijk op de wereld?!

Ondanks dat ik een dyslectische-eerstejaars-student-journalistiek ben heb ik al enige ervaring in ‘de branche’, zo bracht ik twee jaar lang De Posthoorn van deur tot deur in Den Haag (Waardoor ik al heel wat kranten heb gezien…) en schreef ik van november 2014 tot juni 2015 vrijwillig voor de nieuwsredactie van gamekings.tv.

Als laatste wil ik iedereen veel plezier wensen met het lezen van mijn stukken, kritiek is gewenst want dat is tegenwoordig mijn grootste leermeester!

Bas Boudewijn